استادکار قلم‌زنی مس:

هنرمندان قلم‌زنی مس در زنجان را باور کنیم . 

یک استادکار قلم‌زنی مس گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که هنرمندان قلم‌زن مس در زنجان دارند شناخته نشدن این هنر است. زیرا این هنر و حتی قلم‌زنی روی فلزات دیگر را متعلق به اصفهان می‌دانند و هرچه‌قدر هم هنرمندان این عرصه در زنجان آثار خوبی ارائه دهند، مجالی برای حضور ندارند و همین مسئله موجب گمنام ماندن این هنر در استان شده است.

مس قلم زنی ، صنایع دستی هنرمندان اصفهانی و زنجانی
مس قلم زنی ، صنایع دستی هنرمندان اصفهانی و زنجانحسین اشرفی اظهار کرد: هنر قلم‌زنی حاصل یک عمر تجربه است که یک هنرمند ساعت‌ها با عشق برای تولید یک اثر صرف می‌کند بر همین اساس می‌توان گفت آثار هنری گران نیست و به این بهانه نباید تولیدات این حوزه مورد بی‌مهری مخاطبان قرار گرفته و جایی در سبد خرید خانواده‌ها نداشته باشد.

این استادکار قلم‌زن که با تاسیس یک هنرکده در زمینه آموزش مهارت‌آموزان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: توجه به بسته‌بندی شکیل می‌تواند در جذب مخاطب به تولیدات هنری این عرصه بسیار اثرگذار باشد و با توجه به اینکه یک هنرمند شاید وقت یا توان کافی برای ورود به این حوزه تخصصی را نداشته باشد، همراهی افرادی که در این زمینه مهارت کافی را دارند به نظر بسیار لازم و ارزشمند است.

مهم‌ترین مشکل هنرمندان قلم‌زن مس در زنجان ناشناخته بودن این هنر و تعلق این رشته به هنرمندان اصفهانی است.

وی، بازاریابی و معرفی محصولات هنری را یکی دیگر از مولفه‌های اثرگذار در جلب توجه مخاطبان عنوان کرد و گفت: ایجاد زمینه معرفی محصولات هنری، استفاده از فضای مجازی همچنین حضور در محافل عمومی و ایجاد غرفه در نمایشگاه‌ها که امکان بازدید عمومی را از تولیدات هنری فراهم می‌کند، مجالی برای به عرصه کشاندن هنر دست قلم‌زنان و فعالان این عرصه است.

اشرفی خاطرنشان کرد: شاید با تشکیل انجمن برای این صنف و پیگیری خواسته‌های فعالان این حوزه همچنین ایجاد زمینه هم‌افزایی با سایر هنرمندان بتوان این چرخه هنری را تکمیل کرد و هنر قلم‌زنی را بیش از پیش در سطح استان و حتی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مطرح کرد زیرا این فعالان به سهم خود می‌توانند با تکیه بر توان داخلی و با قدم‌هایی هر چند کوچک، سهم مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند .

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید