مديرعامل شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه : سهم «سرچشمه» را به ارزش ذاتي خواهيم رساند .

سهم «سرچشمه» را به ارزش ذاتي خواهيم رساند .

مهندس میلاد شمس مدير عامل شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه گفت: نظر به رشد فعاليت هاي عملياتي این شركت و شركت هاي گروه در دوره مالي نه ماهه منتهي به 30 آذر 1399، درآمد هاي عملياتي شركت اصلي و گروه به ترتيب 75 درصد و حدودا 56 درصد رشد داشته است.

مديرعامل شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه
مديرعامل شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه

وی با اعلام این خبر و با بیان این‌که سود خالص شرکت اصلی و گروه نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل روند افزایشی داشته است اظهار داشت: بر این اساس طی این بازه زمانی شاهد رشد 39 درصد در سود خالص شرکت اصلی و حدود 400درصدی در شرکت‌های گروه بودیم.

در دوره مالي نه ماهه منتهي به 30 آذر 1399، درآمد هاي عملياتي شركت اصلي و گروه به ترتيب75 درصد و حدودا 56 درصد رشد داشته است.

مهندس شمس با اعلام این‌که بررسی صورت‌های مالی شرکت اصلی نیز نشان دهنده  رشد 35 درصدی در EPS نسبت به مدت مشابه سال قبل است اظهار داشت: EPS  شرکت‌های‌ گروه طی این بازه زمانی رشد حدود 400 درصد نسبت به نه ماهه سال ۹۸ داشته است.

وی تاکید کرد: این عملکرد صعودی بيانگر آن است که ارزش ذاتي شركت سرمايه گذاري فراتر از قيمت فعلي آن مي باشد و امكان رشد قيمت آن قابل ملاحظه است.

شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه
شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه

مديرعامل شركت سرمايه گذاري سرچشمه در ادامه به برنامه‌های این شرکت برای افزایش سودآوری این شرکت و رشد قیمتی این سهم در بازار سرمایه اشاره کرد و  بیان کرد: این شركت در نظر دارد با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود در شركت و با استفاده از برنامه‌هاي متعدد شكاف قيمتي بين ارزش ذاتي و ارزش فعلي را به حداقل رسانده و سرمايه‌گذاران به سودي كه انتظارش را مي‌كشند دست يابند.

 در نظر داریم قيمتي بين ارزش ذاتي و ارزش فعلي را به حداقل رسانده و سرمايه‌گذاران به سودي كه انتظارش را مي‌كشند دست يابند . 

به گفته مهندس شمس اين شركت در حال بررسي و تحليل آن است كه ليست كليه شركت‌هاي تابعه به همراه مدارك و اطلاعات مالي و ساير اطلاعات لازم را با هدف تبديل شخصيت حقوقي آنها به سهامي عام در اختيار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دهد.

وی اضافه کرد: پس از انجام مراحل مذكور، درخصوص شركت‌هايي كه شخصيت حقوقي آنها تغيير و نزد آن سازمان به ثبت رسيدند، اقدامات لازم جهت پذيرش آن شركت‌ها نزد شركت‌هاي فرابورس يا بورس اوراق بهادار آغاز گردد.

مهندس شمس گفت:  تصميم اين شركت بر آن است تا وجوه حاصل از عرضه عمومي سهام شركت هاي تابعه را صرف سرمايه گذاري در پروژه هاي شركت ملي صنايع مس ايران و ساير پروژه هايي كه داراي توجيه اقتصادي مي باشند نمايد.

منبع: سایت شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه

دیدگاهتان را بنویسید